Maverick
Колись я почав дивитись огляд кадейла слейта від Ляпоти.
Через декілька хвилин після фрази тіпа “кадейл единственные, кто делал и рамы, и вилки” відос я закрив.
Два чуваки почали робити ровери в 1999-2000 роках. Цікавий факт – один з них, Paul Turner, у 1989 році заснував RockShox.
Що такого примітного зробила компанія, назви якої ви, скоріше за все, не чули?
Чуваки мали декілька цікавих продуктів. Дивіться самі
DUC 32 (msrp 870$)
2005 рік. вилка з ходом 6 дюймів (150мм). заявлена вага – 3.9 фунтів, що у перекладі на українську дає 1769 грам. На жаль, фото вилки на вагах не знайшов.
Є зовнішнє налаштування відскоку та крутилка, що зменшує висоту вилки на 2 дюйми (з 6 до 4 дюймів). Це має допомагати при їзді в гору.
Мануал для вилки – 1 Exploded DUC Fork.
Ця вилка засвітилася на шоустоппері TREK 69 (29 колесо попереду, 26 колесо позаду):
Maverick також розробляли карбонову вилку з таким самим дизайном під більші хода.
SC 32 (msrp 575$)
2005 рік. хід – 5 дюймів (125мм). заявлена вага – 3.8 фунтів (1725 грамм)
Вилка має ту ж схему – зовнішнє регулювання відскоку та можливість знизити висоту на 2 дюйми для їзди вгору.
Для підлаштування компресії треба було міняти густину мастила у демпфері.
Вилки duc 32 мали комплектуватися пропрієтарними виносами (кріплення прямо на корону). Можна було обрати одну з трьох корон, що відрізнялись висотою.
Вилки duc 32 та sc 32 працювали з втулками під 24мм вісь.
Втулки Maverick пропонували свої власні. Вага – 240+ грам.
Чи не нагадує вам така схема predictive steering у rock shox rs1? 🙂
Дроппери speedball та speedbal r, 2006 рік
На початку життя вони конкурували з механічними Gravity Dropper (привіт, TMARS). згодом на сайті з*явився отакий допис:
Тобто оці всі джопліни, що були чи не найпершими дропперами, про які дізналось населення України, мають коріння Maverick 🙂
Чогось згадалась частушка
crank brothers за всё берётся смело
всё превращается в говно
а если за говно берётся
то просто тратит меньше сил
На початку 2012 року вийшла стаття про прототип електронного дроппера від Maverick:
Вигляд система мала отакий:
Maverick також випускав рами. пропрієтарний аморт був частиною силової конструкції (по суті – mcpherson).
Виробник заявляв такі фішки рами – вища ніж у інших рам жорсткість та те, що при стисканні колесо йшло вгору та назад.
В мануалі знайшов трохи цікавого (пдф файл з назвою file_9)
Таймгайд по сервісу підвіски і аморта. В 2019 році може трохи демотивувати:
Аморт має налаштування тиску та регулювання швидкості відскоку. Збільшити компресію можна було додав у повітряну камеру мастила. Про це прямо пишуть у мануалі.
Підказка про тиск відкрила мені очі. Я, мабуть, дуже тупий, тощо тільки зараз, після перегляду мануалу, збагнув чого при повторному накручуванні насосу тиск у аморті\вилці *падає*
Моделі рам, що пропонував Maverick.
ML7 (2005 рік, 100мм хід, 2630гр)
ML8 (165мм, 3300гр, msrp 2350$)
DURANCE (2007, 125мм, 2540гр, msrp 2150$)
ML75 (хз шо там)
MATIC (2007, 125мм, 2630гр, msrp 1950$)
Maverick раді були потролити інші бренди. Klein Palomino мав таку саму схему підвіски. Хто перший розробив раму чи була це кооперація – хз.
У лінку Klein – втулки ковзання (сірий екземпляр):
Отак виглядав опис лоту на сайті Maverick:
На сайті Maverick можна було купити каву. Брендовану. Ага:
У 2012 році компанія Maverick припинила діяльність. Мала цікаві рами, вилки, що вже у середині 2000-х можна було переробити під 29, дроппери, що не славились надійністю, але були.
Те, що вони закрилась – сумна двіжуха. Можна зайти на їх сторінку у фб та поставити їм лайк. Хз, чи були їх рами якісними, як вони їхали і таке інше, однак на видатне місце в історії вони напроектували та навиготовляли.
Останній піст датований 2011 роком. Сумно 🙁
І знаєте, мабуть краще так, аніж повторити історію Cannondale, що перетворився з культового виробника на те, чим вони є сьогодні 🙁
PS окрім Maverick одночасно рами і вилки також виготовляла компанія Manitou.
PPS шукаючи інфу натрапив на таке 🙂