огляд кастомного вела на базі epic 8 comp 2024
огляд буде написаний по принципу огляду погоста: вимоги, комплектуха, які і нащо зроблені апгрейди, коментарі по комплектуючих. в кінці буде додаткова секція по тому, як вел готувався до експлуатації, і у скіки грошей обійшлась вся ця історія 🙂
що хотілось: карбоновий кантрійний підвіс з сучасною гео. рама має мати 2 фляги, бардачок, відсутність пропрієтарних компонентів, і проводку не через рульову. знову ж таки, має бути можливість обслуговувати вел своїми силами
хардтейл Яни побудований на рамі 2012 року, на якому вона їздила з 2016 року. оновлювати вел раз на 9 років – абсолютно ОК, і я думаю що і цей вел має бути актуальним ще з десяток років
закреслене – стокові компоненти, що були проапгрейджені
фреймсет
рама: epic 8 comp 2024
вилка: rock shox sid select 3-pos
аморт: rock shox sidluxe select+ 3-pos
рульова: пропріетарна 🙁
каретка: dub bsa XTR SM-BB93 BSA
зажим: specialized bikeyoke
підфляжник: specialized + aliexpress
палки
рулій: specialized alu Ritchey WCS Rizer Carbon Handlebar 740x15mm
виносій: specialized alu RFR Stem Trail 31,8mm 35mm
топкеп: specialized lazarus
підсіділ: X-Fusion Manic bikeyoke revive 3.0 160mm
сідало: Specialized Power COMP
гріпси: rockshox
вілсет
заднє колесо: specialized dt350 + pillar wing20 + speedsafe
переднє колесо: specialized dt350 + pillar wing20 + speedsafe
покрихи
перед: Specialized Fast Trak, Control Casing, T7 Compound, 29×2.35
зад: Specialized Renegade, Control Casing, T5 Compound, 29×2.35, + вставка panzer xc
трансміссія
шатуни: SRAM X1000 Eagle, DUB, 175mm Shimano XT FC-M8100-1 12-speed
паверметр: поки нема, але буде sigeyi axo
зірка перед: Shimano SLX SM-CRM75 Chainring 34T
зірка зад: SRAM XG-1275, 12-speed, 10-52t
ланцюг: перші 1000 км буде SRAM NX Eagle, 12-speed, а далі – sram x01
ланцюжний підтягайло: самонамальований та самонадрукований на 3д принтері
педалі: shimano 970
гальма
ручки: SRAM Level Bronze Stealth HOPE tech 3
каліпери: SRAM Level Bronze Stealth, 4-piston caliper
роторії: sram 180/160mm
Тепер коментарі по комплектусі
рама
відповідність до вимог, і пропрієтарність
гео – топ збс все як треба
по вимогах – все топ. 2 фляги, бардачок. не, не так – БАРДАЧОК. можна все життя їздити без нього, і тіпа пф зчм, але бардачок, як і герич, варто один раз спробувати … в раму влазить дофіга: ключ від авто-хати, сумка про всяк, камера, со2+ насіс, ще буде місце на шось, може на базові приколи для аптечки, чи можна снеків накидать
в бардачок навіть влазить повноцінний гамак зі стропами о_О
кароче – пофіг на зайву вагу
окрім іншого ви отримуете клін лук – сумки під сідло вже не потрібні
внутрішня проводка йде по своїх окремих каналах
це перший кантрійний епік, який йде не на брейнах. базові версії йдуть на 3-позиційних локаутах тросами, верхні версії йдуть на флайт аттендантах
версії рам:
epic 8 evo виглядає 1в1 як той самий epic 8, з інфи що бачив рами повністю однакові
sworks версія єпіка не має портів для проводки в рульовому стакані. очікується шо там окрім гальм все безпровідне. також можливі додаткові полегшання, але я не вчитувався
підсіділ 30.9 – ок. раніше я думав шо 31.6 кращі за 30.9, але по факту шо 30.9, шо 31.6 мають ті самі кішки і той самий діаметр ноги, тому виходить що 30.9 буде легшим, і при прочіх рівних – кращим о_О
явно кращим був би варіант з 34.9, бо от у нього буде нога більшого діаметру
каретка – на жаль, бса. тут варто написати окрему статтю про оцю війну пресфіт-бса, і як сталось шо пресфіт є кращим стандартом, але виробники потроху переходять на бса 🙁
каретка відторцьована (про це окремо написано в мануалі, тіпа НЕ ТОРЦЮВАТИ, це вже зроблено)
постмаунт для гальм також виглядає ідеально
рама під буст, під стандартне колесо, гальмо пм 160, всьо би нічего, але спеш таки підклав свиню – рульова. навіть не рульова, а верхня її частина. захист від води такое. є хедблок (але і на погості є хедблок, з стандартними підшиниками), нижній підшипник стандарт, верхній – відносно нестандарт. верхній пром у епіка – це нижній пром з specialized venge
дофіга тросів: два локаута, дропер, задній перемикач, два гальма, але воно все функціональне, і потрібне
хош клін лук? без проблем, його можна отримати як з втратою функціоналу (прибрати румоут локаути, поставити звичайний підсіділ), так і забашлять і отримать flight attendant вилку і аморт, + безпровідне перемикання і дропер
приклад – єпік 8 про, тіки тут ще дропер провідний
між перами і підсідільною трубою не вистачає якогось захисту, бо залетівший камінець при спрацюванні підвіски може пошкодити раму
крюк заднього перемикача = sram UDH. не подобається мені цей UDH, якщо чесно. так, універсальний, дешевий і просто знайти, але на ньому адський момент затяжки (25нм), і якщо він десь репне і треба буде його замінити в полях, то вам буде потрібен прям максимально якісний ключ на 8мм. удачі)
ще згадав мінус – фото на оф сайті спеша, фото на сайті єкстрема і то, як виглядає вел наживо = це три різних кольори. рама гарна, лого збс, колір гарний – питань нема, але обирати по фотографії колір рами я б не радив))
вилка + аморт
абсолютно адекватні залізки, хоч і умовно базові
працює найс, гайд від рш по налаштуванню найс, зовнішній вигляд найс, простота в переборці найс
звісно, є і мінуси
перший умовний мінус – відсутність бобишек шо натягують троси, бо коли рубашки усаджуються, то потрібно трохи підтягнути троси. на вилці це зробити просто, на аморті – складніше, бо треба аморт знімати
другий умовний мінус – з велом не йдуть вставки під не-torque cap на вилку. у стоці передня втулка під torque cap, вилка під torque cap, але я купив передню втулку з звичайними ковпаками. тому, мабуть це і не мінус
третій мінус – в комплекті також не йдуть volume reducer-і на аморт
у вилку volume reducer нам були не потрібні (вони в комплекті є), тоді як у аморт хотілось додати. так, як аморт це нова лінійка, то відповідні редюсери хер купиш локально, але то не проблема, коли у тебе є 3д принтер
намалював, роздрукував, встановив
як зрозуміти, шо потрібні редюсери?
1 дістаєте редюсери
2 качаєте аморт/вилку на свою вагу, так шоб воно адекватно жерло дрібноту і середні удари
3 дивитесь як воно працює на сильних ударах
4 якщо пробивається, чи сильно провалюється у другій половині хода – додаєте редюсер, і і знову починаєте з п1 🙂
палки
економія ваги після апгрейда – менше 100 грам. рідні спешові кермо і, особливо, винос, норм, але очевидно шо на Л-ці винос треба короткий, ну а кермо просто має бути карбоновим
доречі, це одна з останніх моделей ritchey, яка має райдужні юсі полоски. юсі не пролонгували (авдиторія, єтер, бляха) контракт
вага виноса, якщо ще є люди кому таке цікаво))
рідний дропер абсолютно ніякий. так, він працює, люфти в нормі, гарний чорний, але нащо інші дропери, коли є тмарс байкйок)) кароч буде лежати як запасний, хоча мабуть продам і його
виграша по вазі нема, там шось тіпа +- 10 грам
ну, це я так думав, шо тіпа ооо байкйок топ, але якщо чесно, то він шось тут якось туговато працює, і справа тут у башингу
перебрав байкйок – все одно такое, не працює він так же класно, як байкйок на моєму погості 🙁
також був замінений стоковий зажим підсіділа + куплений захист від бруду. обидва – байкйок
стокова сідуха power comp = збс, головне шоб ширина підійшла (ми міняли 143мм на 155мм)
вілсет
стоковий вілсет абсолютно адекватний – так, важкий, практично 2 кг, але безкамерка стала ізі-пізі, лінта безпровідна наклеїна. з такого – на сайті спеша внутрішня має бути 28мм, тоді як по факту (+ є відповідний напис на ободіі) внутрішня – 27мм
1288 грам – норм вага для бюджетних коліс, яка після заміни барабана на хД ще трошки знизилась)
колеса – самозібрані мною, з якими виявилось шо є піпец який провтик – ніпель між сходящимися шприхами. це – лажа, це потрібно буде перезібрати
єкономія по вазі, звісно, абсолютно ошеломітельная – мінус 600 грам, це ппц
покрихи
стокові покришки ахуені, і по вазі, і по м*якості, і по ширині, і по встановленню безкамерно
зазори в рамі також збс. з покрою 2.35 (60мм по баллону) місця ще вагон
трансміссія
у epic 8 comp трансміссія у 2024 році – провідна, у 2025 році – безпровідна, гх ахс
при цьому у 2024 році стоїть ахуена касета gx, яку міняти абсолютно не потрібно, тоді як у 2025 році стоїть якийсь оем від срама, що на 100 грам важчий, ще і під hg барабан
моя точка зору – трансміссія у версії 2024 року краща
стокові шатуни – одразу під заміну, бо 1) даб це гівно (вибачте, але це – факт), 2) за 100 евро можна купити шатуни xt (а за 70 – slx!), які будуть мати вічний сталевий вал + будуть важити на 130 грам менше
я абсолютно не розумію алюмінієві шатуни срам – вони просто по усіх параметрах (і по ціні, в тому числі) гірші за шимано
для заміни шатунів було потрібно докупити 3 ключі – ключ для чашок срам даб, ключ для чашок шимано хтя (зараз в лінійці бса шимани треба три різні ключі – для деора, хт, хтя), і ключ для зняття-встановлення діректмаунт зірки на шатунах хт (стокова 32 замінена на 34)
також на фото нижче видно саманамальований і самонадрукований успок. 3дпринтер – вещь!
також, на мій холопський розум, у 2024 році 170мм шатуни більш відповідають моді, аніж 175мм
ще додам – налаштувати 12 шв трансміссію шоб вона прям тихо працювала на усіх зірках важкувато. 11шв – хоба вжух готово, 12шв – такє
мабуть, це останні 970 педалі, які я купив. так, вони тіпа тру, олдскул, але вони так само протираються (на фото вже видно трохи виработкі), і – аля-улю. схоже, що найкращий варік – просто купувати актуальні хтя, перед цим впевнившись, шо там нема якоїсь очевидної лажі)
гальма
ручки срам, це, вибачте, шмат лайна. пластик, відсутність захисту, все воно якесь люфтяще. ще і коштує дофіга
так, воно новим працює ок, але це – під заміну однозначно
4 поршневі калепери то трошки оверкіл, як на мене. на єпік ево для важких райдерів може воно і ок, але в нашому випадку воно не треба. але – хай поки будуть. каліпери працюють ок
також модуляція з 4 поршневими каліперами буде прям збс!
була ідея замінити гальма повністю, але перепротягувати гідролініі не хотілось, тому просто замінив ручки срам на хоупи, + трошки обрізав гідролінії
окремо хочу додати, що ергономічно ручки гальм + прикріплені до них манетка дропера і перемикання – це лажа. для гальмування одним пальцем ручки потрібно відводити ближче до центру, але при цьому стає складніше дотягуватись до манеток. стелс дизайн ручок гальм не дозволяє поставити манетку дропера\перемикання ближче до виноса, аніж кріплення гальма
мав докупити окреме кріплення для манетки – взяв алішні. вони, якщо чесно, ТАКОЄ, не раджу
кароче, коли все на 1 хомуті це гарно виглядає, але по зручності є питання
старі ручки – продаються. опис і ціна – у сусідньому пості з розпродажем
підготовка вела
все це робилось на свій страх і ризик: поломал = купіл (с)
взагалі, сервіс своїми руками – це ахуенно, розібрав, зібрав, проїбав – переробив
в єкстремі, де вел був куплений, є адекватний сервіс, де це все можна було попросити зробити, але так не цікаво 🙂
задача – не знайти косяки, а впевнитись, шо косяків нема (прям теорія тестування, йоба). так, гарантія косяки мала б покрити, але це нащо ця вся двіжуха, бо у кращому випадку ти втратиш час на звернення, і очікування
ітак:
– повністю перебрана підвіска і рульова (все розібрано, додатково змазано, затягнуто по мануалу)
– перебрана повітряна камера аморта, + змазано і залито масло-змазка (хтось має це зробити, хех)
– перебрана повітряна камера вилки (було все збс)
– звісно перевірено шо там в штанах вилки – в штанах все також збс)
– віддорнований башинг у аморта (палець у башингу не провертався взагалі, класика для рокшок)
– перевірено чи потрібно дорнування вилці (ні, не потрібне)
– перевірені 4 поршневі каліпери (як це виглядає – шортс нижче)
– перемазаний підсіділ шоб не дай боже не застряг в рамі
з проблем – сухість в аморті, тугий башинг в аморті. все інше – норм
по рамі – все просте і зрозуміле, єдине що рульова складніша, за класичну, + є питання (с) до моменту на болті на основному лінку (main pivot axle, main pivot bolt)
тягнути 5мм хекс на 10нм – не сама приємна задача, повірте)
реалізація, зручність роботи, розміри промів і взагалі адекватність рішень – ЗБС. за мануал спеша – окремо дякую, але шоб зрозуміти які в спеша класні мануали треба полистати мануали інших виробників 🙂
бонус – після затягування вісей дінамометричним ключем на рамі і вісі ставиться позначка, де треба зупинитись
ціноутворення
купуючи вел локально, краще не дивитись на ррц, та на ціни у німецьких онлайн магазах. як мінімум це не чесно, шо американці та європейці, у кого життя точно ситніше, можуть купити вел прям відчутно дешевше. якого хуя?!?!?!
але!
по-перше: гроші – це пил (с)
так, можна було поміряти вел тут, замовити готовий вел там, привезти за +500-700 баксів
можна було поміряти вел тут і зібрати вел купуючи все окремо: раму, вилку, комплектуху
але – це все має ризики (я про це точно знаю, бо купив разок іфон подешевше), плюс на всі ці замовлення і збірки йде час. і виходить, шо на велі купленому локально можна йти катати завтра, тоді як на велі купленому дешево ти, можливо, зможеш катнути за місяць
ну і головне – катнути на офігенному підвісі по пущі 20 квітня 2025 року ти можеш тіки один раз в житті, тоді як заробити пару тищ баксів зможеш ще багато-багато разів
по-друге: систему все одно можна наїбать) в плані, ти можеш заспокоїти жабу, і вийти переможцем!
як це зробити?
порівнюєм ціну і вагу різних версій єпіків:
epic 8 comp локально = 6.5k, 12.4кг
epic 8 expert у німців = 7.2k, 11.5кг
epic 8 pro у німців = 9.3k, 10.8кг
вага проапгрейдженого мною epic 8 comp без педалей – 11.4 кг. це вага з 2 підфляжниками (один з яких з мультітулом), герметиком і вставкою у заднє колесо
вкладання грошей:
руль-кермо 200, топовий новий дроппер 250, нові ахуенні карбонові колеса на брендових втулках дт 550, нові шатуни 100, галмівні ручки були, але хай ще 200, тобто сумарно вкладено 1300$
профіт від продажу:
колеса 120, шатуни 80, дропер хай про запас лежить. може ще ручки продам за 100, але поки відбито 200$
ітого
epic 8 comp локально = 6.5k, 12.4кг
epic 8 comp локально з апгрейдами = 7.6k, 11.4кг
epic 8 expert у німців = 7.2k, 11.5кг
epic 8 pro у німців = 9.3k, 10.8кг
враховуючи, шо до німецьких цін треба ще додати шиппінг, то виходить шо локальний “правильно” проапгрейджений epic 8 comp:
- буде мати ціну +- як у epic 8 expert, купленого в дуже “дешевому” місці
- буде мати вагу +- як у epic 8 expert, купленого в дуже “дешевому” місці
- буде мати компоненти як мінімум не гірші ніж у epic 8 expert, купленого в дуже “дешевому” місці
тобто, порівнюючи локальну ціну і те, шо просять німці, можна як засумувать, так і включіть смекалочку і зробить так, шо у тебе буде офіційний вел, без муток зі знижками, з гарантією, з класними компонентами, ще і з конкурентною ціною
хочу додати, шо якби я хотів піти по шляху самосбора, я б 99.99% купив би раму розміру М (бо ну і по цифрах і по логіці М-ка у 2025 році буде більшою, ніж М-ка у 2012 році, але хуй там плавав), і потім зібравши це за місяць-два сидів би і думав, шо мені робити з свіжозібраним велом, який очевидно шо прям менший, ніж треба
кароч
epic 8 = ахуенний, хоч і дорогуватий вел
ну, а щодо фотки вела – то які часи, такі і фотки. чатГПТ відмовився малювати звичайний вибух, то прийшлось просити намалювати іграшковий(((
ітого-ітого по велу
- прям дуже класна і універсальна рама (можна кк ракету, можна даункантрі з вилкою 130мм), яку ще багато років не буде сенсу міняти: геометрія устаканілась, всі корисні фішки присутні, всі компоненти окрім рульової стандартні, і не буде проблем з апгрейдами-заміною чогось у майбутньому
- окрім описаного у п1, конкурентів особливо і нема, окремі фішки є багато у кого, шось точечно може бути краще, але в загальному результаті сорян
- навіс – робочий, сів і катай, хоча якийсь канйон звісно буде по навісці на голову вище
- бюджетний срам шось я не зрозумів, краще б шимана(
- дорого, але це не аргумент шоб катати на чомусь старому, чи поганому
- фляги – з аліхи, отакі
на цьому сайті коментування відключено через навалу ботів, тому якщо що – от відповідний піст в фб