ітак, у мене був огляд рами, який закінчився на самому цікавому
ітак, ттх
у скальпеля є 3 шарніри, де є проми вісі і інша нечисть
- рама-коромисло
- верхні пера – коромисло
- рама-нижні пера (main pivot)
стаття про покращення вузлів 2 і 3
проблеми
- для зборки вузлів 2 і 3 потрібен спеціальний інструмент
- матеріал зроблені з алюмінію. ок для вагів, не ок для катачки 24\7
- конструкція має збиратись “на око”
- якість стокових вісей (швидко виїдаються)
задачі
- зменшити вірогідність виникнення люфта
- мати змогу зібрати усе шестигранниками
- покращення можна зняти і отримати стокову раму (наприклад, щоб поміняти її по гарантії)
у мануалі вказано, що в обох місцях кріплення задніх пер до рами має бути зазор у 1 мм
по факту, пера у вас будуть стояти криво. в усіх скальпелях, що я роздивлявся з боку трансміссії перо стояло впритул до рами.
можна сказати, ну, це 1мм. хіба це криво?
мануали – документальний пруф
якщо ви власник скальпеля – зверніть увагу на цей зазір 🙂
але, ми не шукаємо (бо вже знайшли, кек) проблеми, ми шукаємо рішення
і Ваній, покращуючи вузол 2, взяв і поставив замість стокового підшипника 24х15х5 (6802) інший, 24×12x6 (6901)!
ця двіжуха вирішила за раз дві проблеми
- підшипники стали більшими (були пінчерами, стали андерпінчерами)
- пера завжди стоять рівно (немає оцього зазору з усіх боків)
сказати який підшипник буди жити довше зможе навіть антивакс чи якись зелебобік
щодо ваги – там, на чотирьох промах ми програли АЖ ….
16 грам? (ваги не точні, тому хай там буде 6.6 і 10.4)
біль жирні підшипники потребують більш тонку вісь (24х15х5 (6802) , 24x12x6 (6901))
в нашому випадку це не проблема, бо замість тонкої алю 15мм вісі, що йде з рамою від виробника, Ваня виточив з сталюки\титану товсту 12мм вісь
тут маємо більш серйозний програш по вазі (оріентовно – 100 грам)
наступна проблема – потреба у спеціальному кіті для сборки
стокові вісі у каділа полі (hollow), тому для притискання шимів на скріні нижче і потрібен набор з скріна вище
за зменшення ваги ти платиш зручністю і необхідністю мати спеціальний інструмент. це ОК, тут питань нема
але так, як Ваній все одно виточує кастомні вісі, і мені +20 грам не парять мозок, то ув середині вісі була нарізана різьба, по якій шайбочка притискає ту шимку
приклад на фото нижче
звісно, були встановлені ростопіркі між підшипниками
на жаль, вузол номер 1 (рама-коромисло) покращити без модифікації рами (і втрати гарантії) було неможливо. цей вузол має люфт навіть на новій рамі (звісно, кадейл каже що це ОК)
висновок
чесно, я хз хто це проектував і навіщо це зроблено саме отак. логіку я не побачив. може комусь ок, але от я навряд колись куплю будь-який кадейл. хіба що якщо проектування і виробництво знову повернеться у АСАШАЙ
ну, а кіт для покращення рам cannondale scalpel 29er 2012-2016, яким я користувався, я можу запропонувати вам за 100$