що спільного має Саша Грей (кухаресса), Саша Грейволц (я), борщ, баніхоп, рагулі, кантріли і собаки?
скоро новий сезон катачки, скоро змагання, скоро я знову буду їздити по жопах і плакати від того, що відбувається навкруги
хочу поділитись ltrskmrjvf статтями і їх прокоментувати, так як на мою рагульну їзду це вплинуло досить істотно
стаття перша, ZEP’S How-To: Mythbusters and How to Learn
ця стаття дуже допомогла мені вести курси по їзді на велосипеді у парку Дубки!
фішка – психологія навчання. немає правильних і неправильних рухів. райдер не може шось зробити не так.
є певні дії, які приводять до певних наслідків. для розуміння що відбуваються можна просто розібрати усі можливі комбінації, знати їх плюси і мінуси і потім застосовувати їх на трасі.
навіщо? ну, якщо вам потрібна людина, яка має проїхати конкретну ділянку таке навчання не має сенсу. більш того, на наступній ділянці та сама людина знову буде вас кликати і платити гроші.
але якщо ваша задача – навчити людину кататись, а не заробляти гроші на заняттях – то краще допомогти їм читати і аналізувати рельєф.
наступна стаття відкрила мені очі на їзду. якість їзди по тих самих Дубках без дропера покращилась на 100500 відсотків після того, як я почав опускати тулуб вниз, а не назад!
Zep’s How-To Mythbusters: Body Position for Descending and Corners
стара школа (і старі пенсіонери) вчать (волають!) жопу за сідло на будь якому спуску.
це – дуже погана порада. детальніше описано у статті чому, але я для себе виніс наступне.
коли ви опускаєтесь ВНИЗ, до виносія, ви
- знижуєте центр ваги
- не розвантажуєте передне колесо (воно має щеплення для гальмування)
- не розвантажуєте передне колесо (воно має щеплення для повертання)
- можете полетіти через кермо
- можете миттєво зробити жопу за сідло якщо уклон стає ппц
а от коли ви слухаєте пенсіонерів і на старті спуску звішуєте жопу назад, то
- знижуєте центр ваги
- розвантажуєте передне колесо (воно не має щеплення, байк не гальмує)
- розвантажуєте передне колесо (воно не має щеплення, байк не повертає)
- не можете полетіти через кермо
- не можете повернутись у посадку ВНИЗ, до виносія
я все ще катаюсь як ракло, але оця штука з опусканням нижче, а не зміщенням за сідло, допомогла просто ппц
про гальмування є також пристойна стаття – BRAKING THROUGH DOWNHILL CORNERS
дуже корисна є схема розділення гальмування на два типи
- гальмування шоб не розганятись (контроль швидкості)
- гальмування шоб скинути швидкість
знову ж таки часто можна почути про кинь гальма, не гальмуй, я не чіпаю гальма і тд. це – частково ок, а частково буллшіт. залежить від конкретної ситуації
для навчання саме оце розділення з розписуванням плюсів і мінусів кожної схеми підійшло просто ЗБС
статті це добре, бо адекватна теорія то ваще топ, але без практики справ не буде, тому
окремий плюс хочу написати школі followme.org.ua, бо деякі речі тіпа імпульсного гальмування мені показали саме там
а щодо вчителів – досі маю думку, що єдина людина яка може з 0 адекватно пояснити (особливо такому дибілу, як я) коли і що робити – це Женя Черкас.
щодо Саші Грей і борща. багато людей мріють навчитись робити бані хоп. багато людей йдуть на курси щоб вивчити саме бані-хоп
як на мене, це те саме, що йти на курси по приготуванню борщу.
- якщо ви знаєте, як відрізнити кухню від туалета
- де придбати кухонний посуд
- якщо ви розумієте, чому одні інгредієнти готуються швидше інших
- якщо ви можете відрізнити буряк від свекли
- якщо ви знаєте які є типи м*яса і де їх купувати
то ви легко приготуєте борщ і самі. але якщо готувати ви не вмієте, то треба не йти на курси по борщу, а розбиратись, як відрізнити кухню від туалету, де придбати кухонний посуд, чому одні інгредієнти готуються швидше інших і тд
борщ – це як бані-хоп. якщо людина має певний теоретичний і практичний багаж, вона і борща зварить, і банік дьорне. і не важливо, яке м*ясо, який комплект інгредієнтів, який діаметр колес та довжина пер
тому, імхо, для мене один з показників наявності техніки у людини – це вміння зробити гарний, класичний банік. якщо у людини з цим проблеми – значить є чому повчитись і з чим розібратись самій
з того часу з*явились ще ДОФІГА статей і відосів, але мені колись допомогла саме ця підбірка.
також, є ще купа інших моментів щодо їзди, і може для когось ті статті, що були для мене відкриттям, не несуть нової інфи, то тим – сорян за витрачений час.