багато хто чув термін покращення. цей пост в деталях покаже як виглядає покращення рами cannondale scalpel 29er викопних 2012-2015 років
мета поста – спробувати продати набір для покращення, в який були вкладені час і гроші, і який лежить і збирає пил
ЯКЩО ВАША ВАГА МЕНШЕ 70 КГ, ТО ДАЛІ МОЖНА НЕ ЧИТАТИ, БО ПРОБЛЕМИ ЖИРНИХ ЛЮДЕЙ, ОПИСАННІ НИЖЧЕ, ВАС НЕ СТОСУЮТЬСЯ ))))
в чому була проблема, і нащо це все потрібно?
у каділа, про який йде мова, в підвісці є 3 лінки
ніжній і середній лінки, про покращення яких йде мова, зроблені отаким чином
- використовуються так звані пінчерські (маленькі) проми 6802 (24х15х5)
- між внутрішніми доріжками промів відсутня розпорка
- при збірці вузли мають центруватись на око (gap)
- вісі зроблені з алюмінія і анодовані. вони гарні і легенькі
прямокутниками віделено місце, де, теоретично, мала б бути проставка між промами
питання про як так вийшло, шо компанія з багаторічним досвідом, сконструювала таку хуйню, ми опустимо
в результаті єксплуатації таких рам маємо наступні приколи
- виставлення на око 2 лінків закінчуеться тим, шо у вас майже гарантовано криво стоїть задне колесо. свого часу я розглядав такі рами у інших людей, і не пам*ятаю шоб у когось ці гепи були однаковими
- маленький розмір промів зменшує їх живучесть. провтикали шо пром почав погано крутитись – починає виїдатись вісь. якщо пром заклинило – то всьо, піздарікі
- відсутність розпорки між внутрішніми дорожками промів прискорює знос промів при латеральних навантаженнях (70+ кг райдери приготуватись!)
- через відносну хлипкість всієї конструкції маємо пришвидшений знос вісей навіть з живими промами. кожен раз коли алю вісь провертаеться відносно внутрішньої доріжки маємо знос
окрім того, шо ці вузли не дуже зручно збирати, але то такое
отак виглядає нова та сильно бв вісь у нижньому шарнірі. стара вісь має beyond всратий стан. з такою виработкою вузел буде гарантовано люфтіти, і якщо його сильніше затягнути (ну а шо зе роблять шоб приблрати люфта?), то це ще прискорить смерть підшипників (бо нема проставки, і затягуванням ви будете не вибирати люфт, а трощити проми)
а оце фото вісі від верхього вузла. верхня вісь була трошки бв, без трешу, також маєте на увазі шо в цьому вузлі набагато меншне бруду ніж в нижньому вузлі – однак все одно добре видно початок зносу
щодо нижньої вісі коментарі, думаю, не потрібні
що з цим робити?
в першу чергу бігти в майстерню і громко волати Вааааааааааааань! ))))
перша версія покращення складалась з заміни вісі в нижньому шарнірі за стальну, + встановлення проставки між підшипниками
нажаль (чи на щастя?) підшипників 6802 у мене нема, то я поставив для прикладу інші проми
кастомна вісь (розміри такий самий, як у оригінала), проставка між підшипниками, і маємо отаку першу версію
якби на цьому покращення закінчились, то цього поста б не було, бо це хоч і покращення, але досить базове
однак в якийсь момент з*явилось таке питання
маючи зовнішній діаметр під пром 24мм, проми шириною 5мм, 1мм геп з кожного боку від прому, і вісь діаметром 15мм шо можна зробити?
хоба вжух можна взяти проми 24х12х6 замість 24х15х5, виточити обидві вісі діаметром 12мм замість 15мм, зробити 2 проставки між промами, і зібрати усе це!
окрім того, шо ми збільшимо розмір промів, ми здихаемось отих гепів з кожного боку!
ітого
- більший розмір промів (24х12х6 замість 24х15х5)
- матеріал вісі – сталь (чи тітан?)
- проставка між внутрішніми доріжками промів
все це сумарно дає отакі плюси
- зносостійкість вісей, вони, умовно, вічні
- теоретично більша жорсткість вузла, бо тепер можна все це затягувати від душі (ви не попердолите проми через те, що є проставка)
- зручніша зборка вузла
- більший проміжок часу між заміною промів (а це, окрім іншого, впливає на довговічність рами)
- в раму не вноситься невідворотні зміни (перед зверненням по гарантії цей кіт був знятий)
мінуси, звісно, є також
- вага. хз чи варто зважувати надійність і безпроблемність, але грам 100 на цьому було втрачено точно
- ціна. звісно, це не так дорого, як постійно купувати нові оригінальні вісі, але тим не менш
- складність у виготовленні. такі вісі не купити в атб по акції
- верхній лінк на рамі таким чином полікувати не вийде
- нема покращення в плані захисту від бруду
якщо вас цікавить такий от набір комплект, яким можна покращити старий карбоновий скальпель – пишіть, готовий його продати