здаеться, пост з такою назвою вже був, але спробуемо ще раз
вийшло так, шо я підписався “зібрати” вельчик за гроші
що з цього вийшло – під катом
- задача
- проблема
- концепція
- фреймсет
- вілсет
- трансміссія
- гальма
- палки
- висновок
- помилки
задача
зібрати швидкий хардтейл для катачки. 29, без пизженого, з дропером, не укатанне б\у
бюджет 2-3k$
наче, все просто
проблема
потенційно простим рішенням було купити самий дешевий карбовел у магазі, і докупити до нього афігезні карбоколеса з Аліхи
доступу до амбасадорських -50% у мене немає, так шо дивимось шо є по звичайних цінах
каділо. на той момент був розпродаж і самий дешевий ляс на карборамі коштував 50-55к грн (1800-1900$)
вилка і рама ок, плюс 600$ на колеса, але все інше – треш 🙁
SRAM NX – то ГВН, а тут трансміссія на рівень нижча. гальма ніачом, алюмінієві палки, ще і дропер треба докупити. і покрихи
$2300+$600 (карбовілсет а Алі мінус продаж стокових)+$150 (дропер)+$80 (пара норм покр)=3000+$ за хардтейл з дуже швидкими колесами, але з купою компонентів ніачом…
ну, думаю, це ж каділо, дороге
а шо там у мерідія?
самий дешевий – краще каділа кольором і трошки обвісом, але вілка маніту (що не просто так римується з хуіту)
більш дорогий варіант має ок вилку і трансмісію (SLX то не NX і не, боронь боже, SX), але від каділа цей ляс буде відрізнятись тим, шо каділо за 3000$+ буде велом ніачом з хуйовою трансмісією, а тут мерідій 3000$ буде велом ніачом з нормальною трансмісією
десь у цей момент я прикинув, що далі дивитись шо там у інших брендів нема сенсу
базовий брендовий карбобайк складаеться з ЗБС рами, норм вилки (звісно, якщо це не маніту) і купи компонентів, які або важкі, або погано працюють, або і те і те, і в будь якому випадку не мають особливої цінності як б\у (тобто, купити такий байк і барахолити особливого сенсу немає)
тобто, за новий байк з магазу за 2000$ ви отримаєте
толкову раму за 1000$
толкову вилку за 500$
купу ГВН на решту за 500$
гарантію, яка не факт шо буде працювати
концепція
знайти нірм по гео раму на Алі. під цю задачу на Алі був написаний піст щодо порівняння рам.
далі концепція була взяти ТОП колеса і дорогі покри, вилку не нижче реби, гальма срам, карбокермо, карбошатуни, простий картриджний дропер. ну і на решту якусь трансмісію
фреймсет
зара можу сказати, шо провалом було затягування з купівлею вилки. думав шо та пфф, якщо є грошей 600-800$, то а хулі купити ту вилку
але, ніт!
по вилці був вибір між фоксою (можна у буржуїв, тошо у нас нема), або рокшок (краще у наших з гарантією, бо якість рокшока хуйово відома). на той момент старі рокшоки в локальних магазах вже розкупили, нові ще не завезли
з цікавих фоксів з ок ціною була (і є) отака версія, але ціна на неї виявилась завеликою. так шо – і досі чекаемо завіз ROCK SHOX у локальні магази 🙁
UPD рокшок у офіціалів не дочекались, і вилку купили у кореша. предтопова фокса, вага трошки за 1400. це був дуже ок варік, тому що ми вже обирали “треба хоч щось якесь під буст сіре біле чорне пох” 🙁
купувати б\у у хз кого на барахолках\ОЛХ – це діч, я таку тему не розглядав
от опис нашої вилки:
рама приїхала швидко, 1700 грн мита і все ок. є огляд.
не ідеальна (навіть – з косяками), але якщо ти хочеш справжній санта круз – то будь готовий, що навіть б\у буде коштувати біля 1000$
каретку взяли ZTTO, а от з шатунами відбулася лажа
я наполягав на тому, що рама-вилка-шатуни, як фреймсет (хоча, не зовісім, бо фреймсет це рама-вилка, але), мають бути одного рівня, і бажано шоб тут нічого не просідало. також я рекомендував взяти карбонові шатуни (срам, бо інше в бюджет не лізло), але інші “єксперти”, яких послухав власник, сказали шо нащо платити більше, можна і гх (рукаліцо)
це – приклад того, як економія 100-120 баксів може похерети увесь байк
виявилось, шо і з кареткою відбулася лажа, і Ваня мав збирати з двох штук одну, бо Саша провтикав і купив шось не те
вілсет
от з цим проблем не було. за 650-800$ без проблем купуються колеса на оригінальних втулках дт і кітайкарбоновийх ободіях
барабан обрали під срамівський стандарт xD. на той момент мікросплайну не було в наявності, а так ми би серйозно думали взяти саме його, тошо шиманівські касети явно дешевші
шприхи очікувано були перетягнуті. згадався серіал чорнобиль, там де скіки рентген? 3.6. норм!
скіки натягнуто? більше, аніж міряє наш прилад. тіпа, 200+, що дивно, бо навіть у описі ободіїв рекомендоване значення нижче
на покрихах не єкономили. топовий ikon 2.2 з захистом на зад, топовий rocket ron 2.25 на перед
покрихи важкуваті, але мають ставати нормально бескамерно і не виносити мозок
якщо вага максіса очікувана:
то схоже шо рокетрон пропускав тренування і жер усю зиму:
рокетрон купили з норм знижкою. яка, доречі, ще актуальна:
трансміссія
склалося враження, шо початково-середній рівень трансміссії краще брати на шимані (deore-slx-xt), тоді як середній-топовий краще брати на срамі (x01-xx1-axs)
манетку купили хт на 12 у лбс. хз, чи усім покупцям Велодім насовує стільки приколів, але разом з замовленням мені підігнали блимавку, чашку, декілька конхфет і пачку сексистсько-обьективаційно-онрайдо-патріотичних стікерів )))
задній переклюк хт пощастило викупити у кореша (тошо у магазах якщо і є, то тіки даблова версія, 8120)
касета – якийсь срам за 200 баксів. ну, хозяін барін. шатуни за 100$, касета за 200$, ЗЧМ (((
в ідеалі, маючи барабан мікросплайн, можна було б врулити якийсь групсет SLX, продати шатуни якомусь фанату, і взяти такі карбонові шатуни срам:
но, ніт:
касета 10-52 добре підішла б до системи з зіркою 34-38:
самий дешевий нормальний срамівський переклюк коштує більше 150$, тому взяли шимано:
11 швідкісна манетка хт мені не сподобалась. цікаво, як буде працювати 12 швидкісна:
я би додав успок (це +40 грам і -15$), але поки вирішили без нього
гальма
все дуже просто. самі дешеві левели за 105 евро. платиш трошки мита (гривень 70), потім 600-1000 грн шоб розібрати і пофіксити ручки (так, це треба робити з новими гальмами) – і го!
не бачу сенсу брати у офіціалів, бо покращення гарантією не покриваються
ротори взяли перевірені азіатські копії hs-1:
зара, можливо, рекомендував би отакі ротори, але спершу треба їх перевірити на собі 🙂
палки
складніше всього було обрати дропер. це – той компонент, де ціна не гарантує якість. на мою думку самий ЗБС дропер – це взяти два різні ТМАРСИ і зібрати один + додати трохи покращень
такий підхід не для звичайної людини
купивши для перевірки самий простий зум отримав пару проблем, через які цей дропер не рекомендував
шоб купити кіндшок треба було трошки почекати, тошо після 11.11 розгребли усе
про дропери детальніше можна почитати у статті
взяли KindShock E20-i:
щодо керма також були нестиковки щодо матеріала. я радив карбон, але ті самі “єксперти” нарадили топовий алюміній. ну, штош, різниця у ціні 50 евро, різниця у вазі 100 грам
алю кермо – одноразовий компонент. добряче впав – і краще ставити нове
АЛЕ виглядає річі афігенна. тут питань нема:
краще б не зважували:
винос сідуха і педалі були свої, не купували
висновок
збірка кастомного байка має право на життя, просто треба бути готовим до наступного
- час. оптимально на зборку кастома закладати 6 місяців. починати з осінніх розпродажів – ок тема шоб отримати байк навесні, і до травня його обкатати
- концепція. важливо правильно розписати, що ви хочете, щоб не купити раму з підсіділом 27.2 під дропер
- план. потрібна правильна послідовність підбору компонентів. наче складно, а якщо розібратись – то ні
- стандарти. маєте у них розібратись, шоб не купити даб шатуни у раму бб92
- бюджет. закласти +20 відсотків зверху – хороший план. шось не підійде, шось ви проебете, щось буде вимагати покращення. гарантую
- замовлення з різних місць. аккаунти, оплати, трекінг посилок, пейпал, митниця. кароче, двіжуха. варто пам*ятати, шо влетіти на мито можна там, де не очікуеш
окрім цього важливо розуміти, що саме робить байк швидким, що робить байк фановим, що робить байк дешевим у обслуговуванні
а що – ні.
щодо доцільності: можна порівняти вельчик, що вийшов у нас за <3000$ і гарний спеш 2020
очевидно, шо у спеша буде краща тільки рама. за 4800$ у вас навіть не буде ретчета у втулках, DER LIBEN KARLO!!!111
гальма такі самі, трансміссія така сама, покри +-
вага зібраного нами вельчика у бойовому сетапі – 10.2 кг.
хочете менше? -100гр на сідухі, – 400гр знявши дропера, на парі покр -500гр. тобто, шоб отримати 9 кг треба вкласти шось тіпа 200$
помилки
виявилось, шо купити вилку не так просто, як я гадав. так, якщо не рахувати гроші, то хуяк хуяк і в продакшен, але якщо є певна кількість критеріїв (буст, локаут на кермо, предтоп-топ, нова, до 900$) то тримайтесь
на момент замовлення барабанів мікросплайн в наявності не було. а якби були – сильно би дивились у бік шимано трансміссії. топовий срам классний, але у бюджетному сегменті срам – ГВН
ps
збірка байка за гроші – цікавий досвід
плюси – я роздивився раму, яку я потенційно міг би купити собі
мінуси – по співвідношенню $\час це ну дуже дешева робота. певен, що вигідніше роздавати листівки, аніж консультувати, підбирати і замовляти велозалізки
Фотки від щасливого власника!
ляс, як то кажуть – жрьот і прьот!
Если кто еще будет продавать такие вилки по 9300грн , то, пожалуй, возьму себе парочку 🙂 маякните, плиз. Карбоновые шатуны – фетиш, ну только если Кю-фактор сильно парит, а так больше дорогого пафоса. Новые SLX FC M7100 очень гуд, как по мне. Шатуны, что поставили на вел, просто трагедия. Если жаба давит, то старые шимано ХТ с бцд 104 – самый бюджетный рабочий вариант, звезды к ней дешевле грязи. Алюминиевій руль ричи – только для ценителей бренда, так можно и к алюминиевой раме скатится. “очевидно, шо у спеша буде краща тільки рама” – в этом себя пытаются убедить хозяева спешей, не думаю, что это очевидный факт. Подфляжник один потеряли 🙂 Колеса на Прямых спицых? Агонь…. Шатуны и руль мимо кассы, остальное все логично. Еще бы фото калиперов на веле. Ясно-понятно, что тормоза шимано сейчас не вариант от слова вообще, но вот интересно как калиперы становятся с тупым поодводом гидролинии.
зара оті фокси, що нові на їбеї до 700, виглядають також дуже ЗБС, єдине що їх там вже нема